• Nyitva tartás

    Hétfő - Péntek X

    6.00 - 22.00

    Szombat és Vasárnap

    8.00 - 20.00

    Augusztus 20. Hétfő

    8.00 - 20.00

     

     

  • +36 70 518 7659
  • help@budapestikonditerem.hu

    Küldj azonnali üzenetet!X



    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

GIANTS GYM HÍREK

A glikémiás index avagy hogyan előzheted meg a cukorbajt, magas vérnyomást, magas koleszterint?

Giants Gym | december 14, 2016
Nagyon fontos minden szempontból megtudnod, hogy magas glikémiás index a legjobb szénhidrát bevitelen alapul a szervezetünkbe, akár ünnepi étrendről, csalónapokról, vagy sima egyszerű hétköznapokról beszélünk.
Először is mit érdemes tudni a szénhidrátokról?
Két külön kategóriába sorolhatjuk vannak az egyszerű szénhidrátok, mint például (kristálycukor, méz), illetve az összetett szénhidrátok (zöldségek, hüvelyesek, gabona). Ezek a legfontosabb információk amiket tudni érdemes a szénhidrátokról, de vajon melyiket kellene fogyasztanod ahhoz, hogy táplálék beviteled folyamán megelőzd a fent említett népbetegségeink valamelyikét.
Több olyan szakértői vélemény is született már arról, hogy fogyasszunk minél több összetett szénhidrátot, ellenben kevesebb egyszerű szénhidrátot vigyünk szervezetünkbe táplálkozásaink folyamán. Sajnos ez nem ilyen egyszerű, mivel bizonyított tények támasztják alul, hogy túlmatatnak egyszerű kontra összetett szénhidrátok  paradigmáján. Pontosan azért, mert vannak különbségek a szénhidrátok között, mégpedig milyen gyorsan bontja a szervezet, valamint képes azt cukorrá átalakítani.
Ezen táplálékok melyek élelmiszer formájában kerül be szervezetedbe tudnod kell mennyire gyorsan, és milyen tartósan emeli meg vércukorszinted?
Vannak lassú, és gyors felszívódású élelmiszerek, mire a glikémiás index fog neked választ adni.
Mi is az a glikémiás index?
A glikémiás index 1-és 100 közé tehető numerikus érték, mely megmutatja, hogy az élelmiszerek, által bevitt szénhidrátok mennyire gyorsan, és tartósan emelik meg a vércukorszintedet. Ezek a szénhidrátok glükóz (vércukor) formájában bontja le a szervezet, mi energiát fog szolgáltatni, és a vérben keringve fog eljutni, a test különböző pontjain található sejtekbe.
Azon élelmiszerek, melyek alacsony értékű glikémiás indexel rendelkeznek, azok minimálisan emelik meg vércukor szintedet, természetesen amelyek magasabb értékkel rendelkeznek azok jóval nagyobb arányú glükózszintű emelkedést fog maga után vonni, ami egyfajta inzulinreakciót vált ki ezáltal. Ez a fajta inzulinreakció hosszú távú megléte váltja ki vagy éppen segíti elő népbetegségeink valamelyikét.
Az érdekesség főleg abban rejlik, hogy némely összetett szénhidrát alapú élelmiszerek, némelyike jobban megnöveli a vércukorszintet, mint azok az egyszerű szénhidrátok melyek szakértők szerint nem lenne szabad fogyasztanod. Ezért is jó, hogy a glikémiás index segítségével meg tudod határozni azon szénhidrátok szükségességét amelyek szervezeted vércukorszintjét stabilizálja, illetve nem annyira emeli meg , és hosszabb távon hasznosítható energiaforrás.
Miért nagy segítség ez számodra ?
Rendkívül kézenfekvő a válasz ugyan is, ha tisztában vagy a fogyasztandó élelmiszerek glikémiás indexével, akkor tudni fogod, hogy miből mennyit, és mikor érdemes fogyasztani és a vércukorszintedre milyen hatást fog gyakorolni.
Ezzel egyetembe, már meg is kezded saját magad egészségtudatosabb életmódod kialakítását, valamint megelőzöd , a szívbetegség kialakulását, rákos megbetegedéseket, a kóros elhízást, és az inzulinrezisztencia 2-es típusú cukorbetegség kialakulását.
Ételek, és a bennük rejlő ellentmondás, mit is érdemes enni?
Furcsa dolog , de a glikémiás index adatai vagy értékei nem minden szempontból kielégítőek hiszen van olyan táplálék, mint például a kristálycukor, mely semmiféle tápértéket, vitamint, vagy ásványi anyagot nem tartalmaz még is kisebb a glikémiás indexe, mint a puffasztott rizsnek,a mi persze értékekben jóval gazdagabb, a kristálycukornál.
Íme néhány alapelv a táplálkozással kapcsolatba:
- Magas glikémiás indexel rendelkeznek a finomított/feldogozott élelmiszerek
( kristálycukor, búzaliszt).
- A fehérjetartalmú ételek, illetve a keményítőt nem tartalmazó zöldségeknek igen alacsony a glikémiás indexe.
- Igen fontos energiaszolgáltató a zsírok szervezetünk számára, ezek nem emelik meg a vércukorszintedet, bár azért fontos, hogy egészséges zsírokat, és olajokat fogyasszál. Például: extra szűz olívaolaj, lazac, diófélék, magvak.
- A magas rost értékű ételek fogyasztása is nagyon fontos, hiszen emésztése, valamint felszívódás hosszabb időt vesz igénybe, és nem ingatja meg a vércukorszinted, bár túlzott mennyiségben puffadást, valamint gázképződést okoz, ezért javallott a vízben oldódó rostok fogyasztása. Például: eper, banán, sárgarépa, zabkorpa , zabpehely.
- Fontos még azt is megemlíteni, hogy azon ételek, miket egyszerre fogyasztunk, magas illetve alacsony értékekkel rendelkezik természetesen kiegyenlítik egymást, persze csak abban az esetben, ha vércukorszintednek nincsen különösebb baja.
 Pontosan mi is az alacsony, és magas érték?
Jellemzően magas glikémiás index tartalmú ételek melyek 60-as érték fölött rendelkezi. Ha vércukorszinted magas, vagy alacsony értékkel rendelkezik akkor a 40-en alatti értékkel bíró ételek elfogyasztása a legmegfelelőbb, mivel ezek kisebb kilengést okoznak a vércukorszintben.
Ami még nagyon fontos információ, és nem szabad elmenni mellette, edzés előtt/után ajánlott azokat az élelmiszereket fogyasztani, amelyek magasabb értékekkel rendelkeznek hiszen, eléggé hangsúlyos szerepük van a terhelés által létrejött vércukorszint csökkenés helyreállításában.
kalderas_david_szemelyi_edzo_giants_gym_13_kerulet_olcso_konditerem_fitneszterem_kuzdosport_terem

Kalderás Dávid, személyi edző

Ha segítségre van szükséged, hogy elindulj a fejlődés útján, akkor keress bátran!

Írj e-mailt: david@budapestikonditerem.hu

Copyright © 2016 budapestikonditerem.hu minden jog fenntartva! By Best-IT Marketing