• Nyitva tartás

    Hétfő - Péntek X

    6.00 - 22.00

    Szombat és Vasárnap

    8.00 - 20.00

    Augusztus 19. Hétfő

    8.00 - 20.00

    Augusztus 20. Kedd

    8.00 - 20.00

     

     

     

  • +36 70 236 7877
  • help@budapestikonditerem.hu

    Küldj azonnali üzenetet!X



    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

GIANTS GYM HÍREK

Mitől durransz igazán edzés előtt?

Giants Gym | december 8, 2018

Az edzés előtti “bedurrantók” nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy nagy intenzitású súlyzós ill. kardió edzéseket végezz, teljes erőbedobással. Ezek a termékek számos összetevőt tartalmaznak, többek között olyanokat, melyek hatására a vérerek kitágulnak, a test keringése több oxigént és tápanyagot tud az izomzatba szállítani, erősödik az agy-izom kapcsolat és az izomtömeged növeléséhez szükséges összes tápanyagot is biztosítja a szervezet számára.

Általában minden edzés előtti bedurrantó tartalmaz szénhidrátokat, ellenben nem tartalmaznak zsírokat. A jól összeállított termék kevesebb és lassabban felszívódó, ún. komplex szénhidrátot tartalmaz, amely fokozatosan adagolja a szükséges energiát a szervezeted számára, a rosszabb minőségű termékek pedig általában egyszerű szénhidrátokat tartalmaznak nagy mennyiségben.
Ezek extrém löketet adnak az edzés elején, de kb. 30 perc után lezuhan a vércukorszinted, fáradtság, energiahiány jelentkezik. Bizonyos mennyiségű szénhidrát azonban mindenképp szükséges a megfelelő energiaszint fenntartásához és az edzés során az izmokban keletkezett glikogénhiány megszüntetéséhez.

A pörgető termékek összetevői mind más formában javítják az edzésen nyújtott teljesítményt. Akad olyan, ami az izomerő növelésében segít, mások a kitartást turbózzák fel. A leggyakoribbak a következők:

-    Kreatin: teljesítményfokozó hatású, támogatja a sejtek optimális hidratáltságát stb. A jó minőségű termékek  azonban nem kreatin-monohidrátot tartalmazzák, hanem az új formulák valamelyikét: a kreatin-alfa-ketoglutarátot (Creatin-AKG) vagy a kreatin-pyruvátot (Creatin-pyruvate).
Ezek a kreatinformulák akkor is hatásosak, ha nem magas szénhidráttartalmú diétát követsz. Az új formulákhoz ez nem szükséges nagyobb mennyiségű szénhidrát vagy ha az emésztőrendszered érzékeny a kreatin- monohidrátra . Ha az edzés előtti bedurrantód adagja 30-50 g között van, biztos lehetsz benne, hogy elegendő kreatinhoz jutsz az optimális teljesítményhez.

-    BCAA: az elágazó láncú aminosavak általában állati forrásokból bevihető fehérjék. Amint a vércukorszinted leesik, a BCAA-k “aktiválódnak” és megakadályozzák, hogy a szervezeted a nehezen megszerzett izomzatból nyerjen energiát.
Hozzájárulnak a fehérjeszintézis fokozásához.  Emellett segítenek, hogy egy intenzív edzés után megfelelően tudj regenerálódni.
A másik fontos aminosav, amit nem nélkülözhetünk edzés előtt, a glutamin, ami szintén a kortizol-szint (stresszhormon erős katabolikus hatással) alacsonyan tartásához szükséges.

-    Arginin: véráram fokozó és a NO-szintézis legfőbb támogatója. Az újabb edzés előtti bedurrantók már a L-Arginin-AKG-t vagy a citrullinnal megerősített formulát tartalmazzák.
Hozzájárul az izmaid jobb tápanyagellátásához és segít az anyagcsere végtermékeket gyorsabban elszállítani.

-    Béta-alanin:  a béta-alanin a kitartásodért felelős. Segítségével a tejsav keletkezése később következik be az izmokban és az edzés utáni a regeneráció sokkal gyorsabb lesz, hiszen a tejsav elszállítása is felgyorsul.

-    Tesztoszteronfokozók: a tesztoszteron az egyik leganabolikusabb hormon a szervezetben, ezért célszerű a természetes termelését a lehető legmagasabb szinten tartani.
Ezért a Tribulus Terrestris, a Fenugreek vagy a Maca kivonat elengedhetetlen tartozéka egy jó minőségű workout-boosternek. Ezek az anyagok növényű eredetűek, teljesen természetesek, így nem mindenkinél fejtenek ki ugyanolyan mértékű hatást.

-    Zsírégetők: a zöld tea, cayenne bors, keserű narancs, vagy a tirozin és pl. grapefruit kivonat is a zsír anyagcserét optimalizálja a májra gyakorolt hatásán keresztül.

-    Nitrátok: a spenótban, retekben, céklában előforduló nitrátmolekulák javítják a keringést, így főként az állóképességi sportokban nyújtanak támogatást. Gyakori, hogy céklalé formájában fogyasztják, ez azonban cukrot is tartalmaz, így fogyókúrához éhségnövelő hatása miatt nem ajánlott.

Cikksorozatunkat folytatjuk, hogy kellően kiképezd magad a témában!

Copyright © 2016 budapestikonditerem.hu minden jog fenntartva! By Best-IT Marketing