• Nyitva tartás

    Hétfő - Péntek X

    6.00 - 22.00

    Szombat és Vasárnap

    8.00 - 20.00

    Március 15. péntek

    8.00 - 20.00

    Április 19. péntek

    8.00 - 20.00

    Április 21. vasárnap

    8.00 - 20.00

    Április 22. hétfő

    8.00 - 20.00

    Május 1. szerda

    8.00 - 20.00

     

     

     

  • +36 70 518 7659
  • help@budapestikonditerem.hu

    Küldj azonnali üzenetet!X



    Sending your message. Please wait...

    Thanks for sending your message! We'll get back to you shortly.

    There was a problem sending your message. Please try again.

    Please complete all the fields in the form before sending.

GIANTS GYM HÍREK

Táplálék kiegészítők 2.rész: fehérjék

Giants Gym | október 25, 2018

Cikksorozatunk előző részében, rávilágítottunk miért is fontosak a táplálék kiegészítők és elsősorban közülük is a fehérjék.

A folytatásban arról írunk a különböző fehérje készítmények közül melyik lehet az optimális választás. Hogy lássuk az alapvető különbséget fehérje és fehérje készítmény között tisztában kell lennünk azok biológiai értékével. A biológiai érték (BV vagyis biological value) egy elvileg 100-as skála, amely megmutatja, hogy az adott fehérje típus milyen mértékben hasznosul a szervezetünkben. Minél magasabb ez a szám, annál jobban hasznosul az adott fehérje. Vannak olyan tényezők, amelyek képesek 100 fölé tornázni ezt az értéket. A BV ugyanis azt is elárulja, hogy milyen gyorsan és milyen hatékonysággal képes szervezetünk hasznosítani a szóban forgó fehérjét.

•    Tejsavófehérje izolátum 159
•    Tejsavófehérje koncentrátum 104
•    Tojásfehérje koncentrátum 91
•    Marhafehérje 80
•    Kazein (tejfehérje) 77
•    Szójafehérje koncentrátum 74

Tejsavó fehérje koncentrátum és izolátum:

A leggyakrabban használt fehérje források közül a legjobb értéke a tejsavó izolátumnak van. A koncentrátum és izolátum között alapvető különbség a hasznosulásban van, de összetételükben is találni eltérést. A koncentrátum viszonylag sok laktózt, vagyis tejcukrot tartalmaz. Ezen kívül magasabb arányban találunk benne zsírt. Az izolátum ezzel szemben tiszta fehérje. A különböző szűrési eljárásoknak köszönhetően laktóz és zsír tartalma minimalizálódik. Ennek köszönhetően a koncentrátum fehérje tartalma 80% míg az izolátumé 90%. Gyors felszívódásúak edzés előtt és után javasolt a fogyasztásuk. A tejsavó izolátum fogyasztható laktóz érzékenység esetén is!

Marhafehérje:

Magas biológiai értékű állati fehérje forrás, amely tartalmazza a szervezet számára szükséges aminosavakat. Allergénektől mentes nem tartalmaz laktózt, így a legjobb fehérje pótlás tej és tejcukor érzékenyek számára. Koncentrátumként szintén tartalmaz szénhidrátot és zsírt, izolátum verziója 90-95%-os tisztaságú fehérje. Húsfehérjeként magas a kreatin tartalma mely szintén segíti a fehérje beépülést az izomzatba. A kiemelkedő minőségű marhafehérje izolátumok és hidrolizátumok nem tartalmaznak laktózt, koleszterint és zsírt sem, így növekszik a fehérje felszívódási sebessége és a felszívódás aránya.

Tojás fehérje:

A tojásfehérje az összes fehérjeforrás közül az egyik legmagasabb biológiai értékkel rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy emésztése könnyű, hasznosulása és élettani hatása kiváló, ráadásul nem tartalmaz laktózt sem, ami a tejsavófehérjék esetében bizony sokak számára probléma lehet. Bár a tejsavófehérje biológiai hasznosulása még a tojásfehérjéénél is nagyobb, laktóztartalma gyakran akadályt jelent egyesek számára, leszámítva a drága – bár kétségkívül kiváló minőségű – tejsavó izolátumokat.

Felszívódása kicsit lassabb, mint a tejsavófehérjéké ezért fogyasztása inkább napközben vagy este ajánlott.

Szója fehérje:

A szójafehérjét a szójalisztből nyerik ki, amely ki van csapódva, át van mosva és azt követően szárítva. Így a szójából kb. 90%-os fehérje jön létre, amely aminosavakban, BCAA-ban, glutaminban és argininben gazdag, azonban növényi fehérjeként nem tartalmazza a szervezet számára szükséges 9 esszenciális aminosavat. Közkedvelt azon sportolók körében, akik laktózérzékenyek és vegetáriánusok. A szójafehérje növeli a belső tiroxin termelés szintjét, amely gyorsítja az anyagcserét. Ideális edzés előtt és edzés után fogyasztani.
A legújabb tanulmányok igazolták, hogy a szójafehérje nincs csökkentő hatással a tesztoszteronszintre, mint ahogyan azt korábban gondolták!

A táplálék kiegészítők piacán ezekkel a fehérje típusokkal találkozunk leginkább. Összetételében, fehérje tartalmában a vezető gyártók különböző termékei között nincs igazán nagy különbség. 1 adag (30g) körülbelül 18-24g fehérjét tartalmaz. Ezen kívül minimális szénhidrát, zsír és magasabb hozzáadott vitamin és ásványi anyag tartalommal bírnak. Meghatározó leginkább az ár, íz, oldhatóság, illetve kiszerelés közti különbségek.

Cikksorozatunkat folytatjuk, hogy kellően kiképezd magad a témában!

Copyright © 2016 budapestikonditerem.hu minden jog fenntartva! By Best-IT Marketing